marți, 16 aprilie 2013

Parodiile românești este.

Salut din nou. Astăzi m-am gândit să vorbesc despre noile trenduri în muzică.
Pentru început am observat că este deja o modă să cânți în limba română. Asta înseamnă că mesajul este mai ușor de înțeles. Și totodată este nevoie de un mesaj. Spre deosebire de melodiile cântate în engleză, care conțin cuvinte doar aruncate, astea în română mai transmit ceva. Să zicem. Nu aș vrea să fac un comentariu pe versurile melodiilor (am să fac asta în zilele următoare).
Pe lângă faptul că melodii precum ”Minim doi”, ”Doi în unu”, ”Stinge lumina” și lista poate continua fără sfârșit, au început să apară și tot felul de ”parodii” la aceste melodii. Parodii care sunt mai odioase decât originalul. Mesajul transmis de parodii te îndrumă la un singur gând...cum naiba pe youtube strâng zeci de mii de vizualizări și de like-uri? Sunt atât de mulți oameni care se distrează pe melodii atât de odoiase? Eu prin ”a parodia” o melodie înțeleg să râzi de mesajul transmis de melodia originală aducând un plus de inteligență în cover-ul tău.
”Minim cu usturoi” și ”Unu-ntr-altu” sunt atât de scârboase încât prefer să ascult originalul dacă vreau chiar să mă distrez. Pe unul dintre cei doi stand-up-iști îl cunosc personal, este un tip destul de ok, astfel încât nu înțeleg de ce se lansează cu asemenea prostii. Mai mult de atât, are o melodie ”Mica rugăminte”, care începe atât de romantic și de personal, încât te trimite cu gândul la cele mai frumoase momente din viața ta.
”Bună seara iubito. Iubesc coșmarul ce mă trezește lângă tine.
  Iubesc gerul ce mă-ncălzește cu tine.
  Iubesc tunetul ce-mi aduce-n mână palma ta.
  Iubesc traficul ce ne ține mai mult timp împreună.
  Iubesc moartea, că ne ține în viață.
  Iubesc iadul, când păcătuiești cu mine,
  dar nu iubesc nimic, cum te iubesc pe tine.
  Dar am și eu o mică rugăminte.”
Și iată că toată frumusețea poeziei, se spulberă când începe refrenul. Prefer să nu citez din refren, pentru că mi-aș transforma postul în ”Interzis copiilor sub 18 ani”. Apropo de asta, cum vrem să creștem o generație nouă, frumoasă și inteligentă, când peste tot, internetul este împânzit cu tot felul de prostioare pline cu mesaje directe către relațiile intime dintre 2 persoane de sex opus, sau nu.
Poate nu am zis nimic nou, nimic inteligent, dar am vrut să sublinez că dacă vrei să râzi de o melodie, trebuie să vii cu ceva mai inteligent.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu