luni, 15 aprilie 2013

Bucureștiul te schimbă

Bun găsit din nou. Iată că mă întorc în fața laptop-ului pentru a scrie din nou aici. Aici unde îmi revărs gândurile pe fișierele albe ale blog-ului.
Mă întorc după o săptămână foarte frumoasă. Am fost plecat la București la un concurs de teatru și am și câștigat. Nu vreau să vorbesc neapărat despre ce a însemnat concursul, mai mult vreau să vă împărtășesc din frumusețea Bucureștiului.

”Călătoresc. Azi am ocazia să revăd Bucureștiul. Nu pot să vă spun de ce sunt atât de fericit. Probabil mi s-a implementat ideea că Bucureștiul îți oferă toate posibilitățile. Iar de opulența lui nici nu mai vorbesc. De mic îmi doresc să locuiesc într-un oraș mare. Autocarul nu e confortabil deloc și muzica aleasă de șofer nu e nici pe departe draguță. Prefer să mă gândesc la ce voi face și să ocolesc muzica. Cel mai bun lucru pe care poți să îl faci atunci când călătorești singur este să citești și să observi. Pentru început, vă spun că am început să citesc Nimic nou de pe frontul de vest. Este foarte interesantă și am să scriu despre ea după ce o termin de citit. În al doilea rând observ. Oamenii, peisajul, mașinile, străzile. Sunt atâtea probleme în țara asta, încât nici nu știu cu ce să încep, sau dacă să încep. Ar fi deja pleonasmică o discuție despre ce e România. Cât despre mine, sunt amorțit și scaunul nu-mi este deloc prieten. Apa e caldă, mâncare nu mai ai și gândul zboară departe.”

Astea erau gândurile mele când mă duceam la București. Ajuns acolo, m-am bucurat de drumurile cu metroul și de aglomerația orașului. Străzile pline de oameni chiar și în mijlocul nopții, sirenele salvării și muzica ce răsuna din toate magazinele și pub-urile mi-au oferit clipe minunate. Simțeam că orașul mă cuprinde și mă cheama și pe mine în viața lui. București este ca ”acasă” pentru mine. Nu am locuit acolo niciodată mai mult de o săptămână, dar când pășesc pe străzile lui, nu le simt străine. Poate vi se pare ciudat ce zic, dar asta este ceea ce simt. Asta este părerea mea. Simt că acolo aș putea să trăiesc fericit. Vreau să le ofer copiilor mei viața cu toate frumusețile ei.

Trăim pentru a ne bucura de frumusețea vieții și pentru a ne simți bine acolo unde locuim. Am înțeles că fericirea e relativă pentru fiecare persoană și că diminețile încep mai frumos când ești cu 2 prieteni în bucătărie și mănânci lapte cu cereale. Serile sunt mai frumoase când mănânci supă la plic și piure instant. Viața e mai frumoasă fără mulți bani. Lumea e mai bună când se plimbă noaptea în parc și se bucură de florile copacilor. Gurile de metrou sunt pline de oameni grăbiți și nervoși, dar frumoși când ajung la birou și se relaxează bând o cafea fierbinte.

Bucureștiul nu e mai scump pentru că prețurile sunt mai ridicate. Bucureștiul e mai scup pentru că ai mai multă varietate. Cei cu care am plecat, mi-au spus că s-au simțit bine acolo, dar nu ar putea locui mai mult de o săptămână.

Cât despre titlul postării, am vb cu o prietenă înainte să plec de la București și mi-a zis că se asteaptă să găsească o postare cu titlul Bucureștiul de schimbă. 

"omul e înainte de toate un animal, peste care s-a uns cu puţină decenţă, ca pe o felie de pâine untul." Erich Maria Remarque - Nimic nou de pe frontul de vest.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu